newsletter rss
Reevolutie – putin altfel
valoare
Prima metodă prin care estimezi inteligenţa unui conducător este aceea de a vedea ce fel de oameni îl înconjoară - Niccolo Machiavelii
Inscrie-te Login

Top 5 – mașini

August 12th, 2014 | Categorii: Blog | adrian | Comenteaza

În iulie 2007, când am schimbat Dacia SuperNova cu o Skoda Roomster, eram convins că în 5 ani o să schimb din nou mașina. Nu s-a întâmplat, am schimbat casa dar mașina nu. Cu nici 80.000 de km în 7 ani și întreținută impecabil (nu, n-o vând) nu am niciun motiv să îmi iau o mașină nouă și totuși, mă uit cu interes către niște mașini.

Locul 5 -  Ford Focus

Nici prea prea și foarte foarte, Focus este mașina cinstită pe care știi că dai exact cât face ba chiar ai și surprize plăcute. Fără să vină cu niște inovații extraordinare până acum (modelul 2014 promite să fie unul de referință în zona compactă) Focus este cea mai bună variantă de compactă pentru cei care nu vor să fie „nemți” deși, între noi fie vorba, Focus este mai nemțească decât multe nemțești. Cum românii habar n-au cum să folosească o mașină cu mai mult de două butoane funcția Sync de la Ford nu are nicio valoare și nu are cum să urce mașina mai sus de locul 5.

Locul 4 – Dacia Duster

N-am înțeles niciodată de ce proștii care cu o mână fumează, cu una vorbesc la telefon și cu una conduc stau în alte mașini decât Duster. Nu că Duster ar fi o mașină pentru proști, dimpotrivă, dar dacă tot nu dau doi bani pe siguranță nu văd de ce trebuie să mergi cu o nemțească la mâna a doua veche de 8 ani. Duster este mașina ideală pentru cei care țin copiii pe locurile din spate fără centură. Este la fel de periculos ca într-o Octavia dar este mai ieftin, mult mai ieftin. Duster mi se pare mașina ideală pentru utilizatorul de Skoda. Cel mai bun test pentru a-ți da seama că Duster este alegerea ideal este să te gândești, în timp ce citești aceste articol, dacă ai habar ce e EuroNCAP. Dacă nu știi și ai 20.000 de euro de dat pe o Skoda poți să economisești vreo 8000 cumpărându-ți un Duster.

Locul 3 – Alfa Romeo Giulietta

Știu, mașinile italiene cu o grămadă de probleme, care, odată ce le-ai cumpărat, și-au pierdut 30% din valoare și trebuie să plătești de 3 ori mai mult la service pentru că primii 3 mecanici habar n-au să se uite la un motor făcut de italieni. Dar e frumoasă, cea mai frumoasă compactă. Motorul MultiAir este senzațional și foarte economic. Plus că Alfa Giulietta este cea mai sigură mașină din clasa ei. Nu știu cum au reușit italienii, poate că și zidurile alea de test s-au înmuiat când au văzut frumusețea asta de mașină. Aș alege oricând Giulietta în locul unui BMW Serie 1 sau a noului A Class. Trebuie să fi idiot să alegi altceva în afară de Golf 7 când te uiți la clasa compactă și vei avea doar o mașină alegând golf 7, Alfa este însă altceva.

Locul 2 – Skoda Octavia

Simplu, pentru fanii Volkswagen, Skoda Octavia ar trebui să fie zeul la care se închină. O mașină care este mai nemțească decât cele din grup, nu degeaba Skoda conduce detașat în topurile satisfactiei clienților. Dacă mai pui și ceva opționale ca senzorii de parcare ori cutia automată DSG atunci nu ai niciun motiv să te mai gândești să-ți schimbi mașina timp de 10 ani. Octavia este mașina ideală a celor care au ceva creier și nu mai mult de 20.000 de euro. Pentru ceilalți vedeți locul 4.

Locul 1 – Nissan Qashqai – Noul Qashqai

Din 2007 până acum au apărut foarte multe Crossover-uri. Realitatea este că cei care au deschis acest capitol au fost cei de la Nissan cu o mașină simpatică. Pentru cei care aveau 25 – 30 de ani când a apărut primul Qashqai acum noul Qashqai este evoluția firească cu figura ei ceva mai încruntată și mai agresivă. Am fost absolut impresionat de mașina care la 30.000 îți oferă dotări pe care alții le vor avea peste 3-4 ani în gamă sau pe care cei care le au le vând la pachet cu 4 roți și portiere cu peste 45.000 de euro la aceleași standarde. Am condus noul Qashqai și nu am ce să-i reproșez, nu este nici de dat pe spate dar e extrem de plăcută. În afară de faptul că pentru o tijă de la ștergătorul de parbriz trebuie să aștepți două săptămâni, cum bine spune simpaticul proprietar al serviceului la care îmi duc Skoda la revizie, mașina asta este aproape perfectă. Arată mai bine decât noua Skoda Yeti (o spun cu regret pentru că vechiul Yeti era o minunăție de mașină) sau decât VW Tiguan. Este mai dotată decât Hyundai ix35 sau Kia Sportage și este ideală pentru o familie cu doi copii. Dacă Nissan ar fi avut o cutie automată la nivelul DSG aș fi cumpărat mașina asta imediat, deși, așa cum spuneam, nu am nevoie de o mașină nouă.

Comenteaza